Sabtu, Ogos 07, 2010

TARIAN POCO-POCO HARAM...?



Tarian poco-poco yang glamer sekarang ni ditarikan sebagai senam aerobik dikatakan haram..Betul ke? Tarian yang dikatakan berasal dari Indonesia ni .Tapi ada jugak kata bukan dari Indonesia..so dari mana?

Saya ingin berkongsi dengan rakan-rakan semua tantang tarian poco-poco yang sedang hangat ditarikan oleh semua lapisan masyarakat,umumnya masyarakat kita yang beragama islam terutama suri-suri rumah dan badan kerajaan ketika manghadiri kursus.

Sebenarnya tarian poco-poco ini berasal dari Filipina bukannya dari Indon.Ia ditarikan oleh masyarakat yang beragama kristian ketika mereka menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka. Lihatlah sahaja bagaimana pergerakannya, yang membentuk salib.

Mungkin kita tak perasan kerana kita suka mengikut-ngikut sesuatu yang baru tanpa usul periksa. Inilah cara musuh islam mengenakan kita sedangkan kita tahu apabila kita melakukan sesuatu yang menyerupai sesuatu agama maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan yoga yang telah difatwakan haram kerana menyerupai agama hindu.cuma tarian pocoh ini belum difatwakan haram lagi. Marilah kita sama-sama fikirkan lah........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

hak cipta terpelihara.

Ukur BMI Anda